Tijdsurfen

Ik werk sinds een tijdje met de methode van tijdsurfen van Paul Loomans. Eén van de mooiste principes van het tijdsurfen vind ik dat je altijd 1 ding tegelijk doet. Ook als je onderbroken wordt. In plaats van vast te houden aan de taak waarmee je bezig was, geef je juist je volledige aandacht aan die zogenaamde ‘aankloppers’. Dat zorgt namelijk uiteindelijk voor meer rust dan als je de aanklopper negeert of afpoeiert.

Ik heb daar de afgelopen weken rustig mee kunnen oefenen en voor mij werkt het goed, al vind ik het zelf soms wat moeilijk te combineren met opvoeden. Een voorbeeld:
Als ik de kinderen naar bed breng en er komt door een verhaal van mij een vraag op bij mijn dochter, ga ik er dan op in “aandacht geven aan de aanklopper” en geef ik zelfs antwoord? Of switch ik met mijn aandacht en geef ik aan dat ik na het verhaal de vraag zal beantwoorden?

Kortom, ik heb op dat gebied nog genoeg te leren. En ik heb zo het gevoel dat de bovenstaande kwestie ook in de klas nog wel eens naar voren kan komen. Hoe gaan jullie daarmee om?

Wil je meer weten over tijdsurfen. Lees dan dit artikel (http://ikhebdetijd.nl/wp-content/uploads/2014/…/Happinez.pdf) of het boek Ik heb de tijd van Paul Loomans (https://www.managementboek.nl/…/ik-heb-de-tijd-paul-loomans…)